مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-17اقتصادي

توسعه ساخت مسکن بدون کمک بانک ها امکان پذیر نیست


مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی، با تأکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک طرح مولد در کشور است، گفت: ما بدون استفاده از ظرفیت نظام بانکی نمی توانیم ساخت مسکن را در کشور توسعه بدهیم.

- .

محمد امینی رعیا، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره لزوم هدایت اعتبار بانکی به سمت فعالیت های مولد گفت: ما دو ادبیات در بحث هدایت پول داریم که یکی هدایت نقدینگی و یکی هدایت اعتبار است.

وقتی درباره هدایت نقدینگی صحبت می کنیم، در مورد هدایت پول موجود صحبت می کنیم و این مشخصاً یعنی هدایت، جهت دهی و تغییر ترکیب سپرده های بانکی.

این کار عملاً به این معنی است که می خواهیم سپرده های بانکی را تغییر بدهیم تا در سپرده های بلندمدت، سپرده های سرمایه گذاری در صندوق های پروژه ها قرار بگیرد که این اثرش را روی سرعت گردش پول در جامعه می گذارد.

وی افزود: هدایت اعتبار درباره خلق پول جدید صحبت می کند؛ یعنی می گوید این پول جدیدی که می خواهد وارد اقتصاد شود به کجا تخصیص داده شده و به چه شکل و با چه کیفیتی تخصیص پیدا کند.

وقتی به تجربه کشورهای مختلف نگاه می کنیم می بینیم کشورهایی که روند توسعه آن ها با ما شروع شده است ولی سرعت بیشتری نسبت به ما داشته اند، مخصوصاً کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره، از این هدایت اعتبار کاملاً استفاده کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه ساخت مسکن بدون کمک بانک ها امکان پذیر نیست

توسعه ساخت مسکن بدون کمک بانک ها امکان پذیر نیست