مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-03بين الملل

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا برای به خط شدن متحدان علیه اقدام تحریمی چین


قانونگذاران از دولت ایالات متحده خواستند تا متحدان خود را برای مقابله با ممنوعیت وضع شده توسط چین درمورد شرکت آمریکایی میکرون، به خط کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رؤسای جمهوری خواه دو پنل مجلس نمایندگان روز جمعه از دولت جو بایدن، خواستند تا متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی را برای شکست چیزی که تجاوز اقتصادی چین نامیدند به خط کنند.

این درخواست بعد از وضع ممنوعیت توسط پکن در مورد خرید تراشه شرکت آمریکایی میکرون ایجاد شده است.

مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و مایک گالاگر رییس کمیته منتخب مجلس در مورد چین، نامه ای به جینا رایموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده ارسال و از دولت خواستند که پس از هدف قرار دادن شرکت تراشه حافظه میکرون توسط چین، اقدامی سازنده انجام دهد.

رگولاتور فضای سایبری چین در 21 می(31 اردیبهشت) گفت که میکرون در بررسی امنیت شبکه خود شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های کلیدی چین را از خرید از این شرکت منع کرد، این جدیدترین اتفاق در مناقشه مداوم بر سر فناوری تراشه بین واشنگتن و پکن است.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که رهبران گروه جی7 با ابتکارات جدیدی برای عقب نشینی از اجبار اقتصادی چین موافقت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا برای به خط شدن متحدان علیه اقدام تحریمی چین

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا برای به خط شدن متحدان علیه اقدام تحریمی چین