مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:222023-05-30اقتصادي

تولید بیش از 33 هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از 33 هزار تن انواع گیاهان دارویی از مزارع استان برداشت شد.

- ایسنا/خوزستان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از 33 هزار تن انواع گیاهان دارویی از مزارع استان برداشت شد.

محمد حسنی نسب اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 33 هزار و 700 تن انواع گیاهان دارویی از سطح 2 هزار و 27 هکتار از مزارع استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال گذشته نسبت به سال های قبل 8 درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به رشد در سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان تولید این گیاهان نیز نسبت به سال های قبل 14درصد افزایش داشته است.

حسنی نسب همچنین با بیان اینکه این میزان سطح و تولید در استان خوزستان تاکنون بی سابقه بوده است، تصریح کرد: استان خوزستان در سال 1400 رتبه دوم تولید گیاهان دارویی کشور را به خود اختصاص داد و پیش بینی می شود در سال 1401 پس از نهایی شدن آمارنامه، خوزستان همچنان پیشتاز تولید گیاهان دارویی در کشور باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت و تولید گیاهان دارویی در سطح 25 شهرستان استان در حال انجام است که از جمله مهمترین این شهرستان ها می توان به شهرستان دزفول، دزپارت، اندیکا، شوشتر، حمیدیه، ایذه، رامهرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 33 هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان

تولید بیش از 33 هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان