مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-06پزشكي

فوت بانوی 36 ساله بر اثر تب کریمه کنگو در فارس


مدیرکل دامپزشکی استان فارس از فوت یک بانوی 36 ساله بر اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو (CCHF) خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز خطر ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ناظمی از فوت یک بانوی 36 ساله بر اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو (CCHF) خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز خطر ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس با اشاره به اینکه بانوی مذکور از اهالی شهرستان زرین دشت بود، تصریح کرد: به منظور کنترل و جلوگیری از گسترش این بیماری در کانون وقوع تاکنون بیش از 4000 مترمربع از اماکن دامی توسط اداره دامپزشکی این شهرستان سم پاشی شد.

به گفته وی؛ در همین راستا بدن بیش از 7800 راس گوسفند و بز، 102 نفر شتر و 58 راس گاو نیز سم پاشی شده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یک بیماری ویروسی تب دار حاد مشترک بین انسان و دام بوده که در حیوانات فاقد علائم بالینی است و در انسان می تواند به صورت یک بیماری شدید با مرگ و میر بالا بروز کند.

ناظمی گفت: بیماری پس از گزش انسان توسط کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست ایجاد شده، همچنین تماس با خون، ترشحات و بافت دام آلوده، هنگام کشتار و عملیات دامپزشکی و نیز تماس انسان با ترشحات و بافت های فرد آل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت بانوی 36 ساله بر اثر تب کریمه کنگو در فارس

فوت بانوی 36 ساله بر اثر تب کریمه کنگو در فارس