مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-20پزشكي

روند اهدای کلیه و کبد از اهداکننده زنده / زمان طلایی اهدای نسوج از مرگ طبیعی


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت ضمن تشریح روند اهدای اعضا در کشور و بررسی این موضوع در سال های اخیر، درباره روند اهدای کلیه و کبد از اهداکننده زنده و همچنین چگونگی اخذ رضایت برای برداشت نسوج از فردی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته، - توضیح داد.

دکتر امیرحسام علیرضایی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت اهدای عضو در کشور، گفت: سالانه بیش از 2500 تا 4000 مرگ مغزی در کشور رخ می دهد که حدود 1000 تا 1200 مورد آن به مرحله اهدا می رسد.

وی در خصوص وضعیت لیست انتظار اهدای عضو در کشور، توضیح داد: بیماران به تفکیک نوع ارگان مورد نیاز از جمله کلیه، کبد، قلب، ریه، پانکراس و روده در لیست انتظار ثبت می شوند که از این میان بیماران نیازمند عضو کلیه بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سالانه 7 هزار عضو سالم از افراد مرگ مغزی به خاک سپرده می شود، تصریح کرد: جهت فرهنگسازی برنامه های آموزشی برای گروه های هدف صورت گرفته است.

همچنین هر ساله به مناسبت هفته اهدای عضو در کلیه دانشگاه ها برنامه هایی در خصوص بزرگداشت اهداکنندگان و ترویج اهدای عضو صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه طی سال های کرونا روند اهدای عضو در کشور دستخوش تغییرات شد، اظهار کرد: با توجه به ابتلای بسیاری از اهداکنندگان مرگ مغزی به کرونا در زمینه اهدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند اهدای کلیه و کبد از اهداکننده زنده / زمان طلایی اهدای نسوج از مرگ طبیعی

روند اهدای کلیه و کبد از اهداکننده زنده / زمان طلایی اهدای نسوج از مرگ طبیعی