مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-13سياسي

محیط زیست از ظرفیت سمن ها بهره بگیرد


امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از تصمیم های اشتباه در عرصه کلان ممکن است آینده زیست بوم را دچار مشکل کند گفت: مجموعه محیط زیست از ظرفیت سمن های فعال به عنوان بازو و یاور کمک بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بالاترین درک و حس در عالم مختص انسان است اما طبیعت نیز دارای مراتبی از درک است اظهار کرد: عالم طبیعت بر گردن جامعه بشری حق دارد و نباید آن را تخریب و در آن دخل و تصرف کرد.

وی افزود: از لحاظ قانونی و شرعی تخریب محیط زیست، مسئولیت مدنی ایجاد می کند و تخریب آن می تواند جریمه داشته باشد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اسلام توجه ویژه ای به مسأله طبیعت دارد، گفت: روایات بسیاری در عرصه اهمیت به طبیعت داریم، تا جایی که پیامبر گرامی اسلام در جنگ ها، اگر افزاد مجبور به تخریب محیط زیست بودند، اصحاب را از آن منع می کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم به این آموزه ای که هم دینی و هم انسانی است توجه کنیم و در حفظ محیط زیست و نگه داری آن برای آیندگان تلاش کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای ترویج مواردی که در عرصه محافظت از محیط زیست مطرح می شود، اول این فرهنگسازی از خود مسئولان شروع شود و نسبت به آن توجه داشته باشند تا پس از آن در جامعه نیز گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست از ظرفیت سمن ها بهره بگیرد

محیط زیست از ظرفیت سمن ها بهره بگیرد