مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:162023-06-06بين الملل

زخم هایی که تا ابد می مانند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، یکی از وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین اقدام های نظامی رژیم بعث در جنگ تحمیلی استفاده از سلاح کشتار جمعی به ویژه سلاح شیمیایی بر علیه رزمندگان و مناطق مسکونی مختلف کشور بود، سلاح های شیمیایی که با وجود گذشت سالها  از جنگ  اثرات آن ها مانند زخمی کهنه در زندگی جانبازان رخنه کرده و رزمندگان ما با  آن دست و پنجه نرم می کنند.

رزمندگانی که در دل جبهه روی خاک ها، رمل ها و کنار سیم خاردارها گرفتار  موادی شدند که امروز از آن به عارضه شیمیایی یاد می شود و تاول، تشنج، خفگی از خاک های آلوده شده درد جان هایی شد که سال ها مدافعان برای حفظ خاک میهن رنج دوران بردند و سال هایِ سال با این زخم های کهنه روزگار می گذرانند.

 کورش خسروی نژاد یکی از جانبازان شیمیایی دوران جنگ تحمیلی است که در ادامه گفت وگوی خبرگزاری فارس با وی را می خوانید.

    خبرگزاری فارس: چطور شد زمان جنگ راهی جبهه شدید؟ خسروی نژاد: در مدرسه و دبیرستانی که درس می خواندم حدود 20  نفر آن ها به جبهه رفتند، که من یکی از آن ها بودم،  زمانی که بحث حمله شیمیایی شد خانواده ها نگران شدند و بعضی ها حتی مخالف رفتن بچه هایشان به جبهه شدند.

یادم هست بعد از عملیات کربلای پنج صدام اعلام کرد که می خواهد شهرها را شیمیایی بزند برای همین  تلویزیون آموزش درست کردن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم هایی که تا ابد می مانند!

زخم هایی که تا ابد می مانند!