مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:502023-06-06بين الملل

تلاش آمریکا برای حل و فصل اختلافات با عربستان


همزمان با آمادگی وزیر خارجه آمریکا برای سفر به عربستان سعودی طی امروز (سه شنبه)، یک رسانه آمریکایی از تلاش دو طرف برای حل و فصل اختلافات میان دو کشور خبر داده است.

- همزمان با آمادگی وزیر خارجه آمریکا برای سفر به عربستان سعودی طی امروز (سه شنبه)، یک رسانه آمریکایی از تلاش دو طرف برای حل و فصل اختلافات میان دو کشور خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در این باره اعلام کرد که آمریکا و عربستان گام های اولیه برای ترمیم شکاف عمیق میان خود را برداشته اند.

بلومبرگ در همین راستا، به سفر امروز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی پرداخت و این سفر را نشانه ای از بهبود روابط میان دو کشور پس از اختلافات سال گذشته بر سر تولید نفت ارزیابی کرد.

این رسانه در ادامه همچنین بر همکاری های جاری ریاض و واشنگتن در سودان و اوکراین اشاره کرد.

بلومبرگ در ادامه آورده است: دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا بر اصلاح روابط با ریاض تاکید دارد؛ چراکه عربستان پیش از اتفاقات اوپک پلاس یکی از نزدیک ترین هم پیمانان واشنگتن در خاورمیانه بوده است.

طبق این گزارش، همزمان با برنامه ریزی عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت، به نظر می رسد که دو کشور درحال حرکت به سمت حل و فصل اختلافات پیچیده میان خود هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای حل و فصل اختلافات با عربستان

تلاش آمریکا برای حل و فصل اختلافات با عربستان