مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 13:402023-06-17سياسي

هرگونه توافق با ایران باید به تایید کنگره برسد


رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رییس جمهور این کشور، نوشت که هرگونه توافق احتمالی دولت کنونی آمریکا با ایران باید به تایید کنگره برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به جو بایدن، رییس جمهور این کشور با اتخاذ مواضعی خصمانه درباره گمانه زنی های اخیر مبنی بر تلاش دولت بایدن برای حصول توافق هسته ای جدید با ایران، ضمن ابراز نگرانی نوشت که هرنوع توافق دولت بایدن باید به تایید کنگره آمریکا برسد.

مک کال در این نامه که در حساب توییتری خود منتشر کرده، در ادامه ادعاهای بی اساس درباره برنامه هسته ای ایران، نوشته است: این دولت به جای آنکه از اهرم دیپلماتیک و بازدارندگی نظامی آمریکا برای بازداشتن ایران از مشارکت در این فعالیت های شرورانه استفاده کند، در ازای یک تعهد کذب برای تنش زدایی، به رفتار بد ایران پاداش می دهد.

وی ادامه داد: از دولت می خواهم تا به یاد داشته باشد که براساس قوانین آمریکا و مطابق با لایحه بازبینی توافق هسته ای ایران در سال 2015 (اینارا/INARA)، هرگونه توافق موقت، تفاهم یا قرارداد با ایران باید تسلیم کنگره شود.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین یادآور شد که درخواست این کمیته از وزارت خارجه آمریکا برای شهادت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگونه توافق با ایران باید به تایید کنگره برسد

هرگونه توافق با ایران باید به تایید کنگره برسد