مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:252023-05-28فرهنگي

انتقاد سومین زن برنده نخل طلای کن از سرکوب اعتراضات توسط مکرون


جاستین تریت برنده نخل طلای کن گفت تظاهرات فرانسه در مورد تغییرات حقوق بازنشستگی به شیوه ای تکان دهنده سرکوب شد و وی سیاست های فرهنگی دولت را هم به چالش کشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، شب پیش در مراسم اختتامیه هفتادو ششمین دوره جشنواره فیلم کن، برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم در سخنرانی پذیرش جایزه خود با حمله شدید به سیاست های فرهنگی دولت فرانسه، جنجال سیاسی به راه انداخت.

جاستین تریت که برای درام دادگاهی آناتومی یک سقوط سومین زن تاریخ کن شده که جایزه بهترین فیلم را دریافت می کند، گفت: تجاری سازی فرهنگی که این دولت نئولیبرال از آن حمایت می کند در حال شکستن استثنای فرهنگی فرانسه است و ما بدون آن میراث فرهنگی امروز اینجا نبودیم.

تریت در سخنرانی اش از امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه هم که ماه پیش لایحه بحث برانگیز افزایش سن بازنشستگی در فرانسه را از 62 به 64 سال - با وجود اعتراض های گسترده - امضا کرد، انتقاد کرد.

این کارگردان تاکید کرد که کشورش از اعتراض های تاریخی بر سر اصلاح سیستم بازنشستگی رنج برده و این اعتراض ها هم رد شد و هم به شکلی تکان دهنده سرکوب شد.

این اظهارات تند واکنش سریع ریما عبدالمالک وزیر فرهنگ فرانسه را به دنبال داشت و گفت که از دیدن جایزه به یک کارگردان فرانسوی خوشحال است، اما از سخنرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد سومین زن برنده نخل طلای کن از سرکوب اعتراضات توسط مکرون

انتقاد سومین زن برنده نخل طلای کن از سرکوب اعتراضات توسط مکرون