مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:552023-05-28ورزشي

بن طارق حامل چه پیامی برای ایران است؟


سفر پادشاه عمان به ایران در شرایطی که منطقه در مسیر صلح پیشروی می کند، قابل توجه است؛ مسیری که با امضای توافق میان ایران و عربستان آغاز شد.

- خبرگزاری مهر - گروه سیاست؛ نفیسه عبداللهی: اوایل خرداد ماه سال گذشته بود که حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در رأس هیئتی بلند پایه به عمان سفر کرد و در این سفر 12 سند همکاری با حضور مقامات ارشد دو کشور ایران و عمان به امضا رسید.

این اسناد که در حوزه های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رییس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها به امضا رسید.

در روزهای اخیر منابع عمانی از سفر قریب الوقوع هیثم بن طارق ، پادشاه عمان به ایران، خبر دادند.

در این خبر آمده در راستای تقویت دوستی میان سلطان نشین عمان و جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحکیم روابط شاخص و حسن همجواری و در راستای پاسخ به دعوت ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، به یاری خداوند، سلطان سفری دو روزه به ایران خواهد داشت که از روز یکشنبه 28 ماه مه سال 2023 خواهد بود.

خبر این سفر یکی از مسائل مهمی بوده که از زمان طرحِ آن، جریان های مختلف رسانه ای تفسیرهای مختلف و گمانه زنی هایی را از آن ارائه کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن طارق حامل چه پیامی برای ایران است؟

بن طارق حامل چه پیامی برای ایران است؟