مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-04سياسي

امام(ره) مردم جهان را برای رسیدن به کرامت انسانی به قیام واداشت


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: امام راحل کرامت انسانی را در عصر ما احیا کرد و با ایستادگی در برابر قانون کاپیتولاسیون به فریاد کرامت انسانی کشور رسید و جهانی را برای رسیدن به آن به قیام واداشت.

- آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین به بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی یک فقیه بزرگ، عارف، سالک، مجاهد، شجاع و مصلح جهانی و اسلام شناس بود و قرآن را به خوبی می شناخت و با همه وجود با معانی و معارف قرآن کریم ارتباط قلبی و انس داشت و بر اساس آیات قرآن کریم هم زن و هم مرد و همه انسانهای روی زمین را می دیدند که ریشه نگاه امام را باید در آیه 13 سوره مبارکه حجرات یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَیٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ جستجو کرد.

وی افزود: همانطور که این آیه با یا ایها الناس شروع شده، نگاه امام هم یا ایها الناس بود یعنی نگاه ایشان قومی، قبیله ای و طایفه ای نبود.

برترین و بهترین ها کسانی هستند که ارتباط درستی با خدا دارند و از کرامت انسانی برخوردار هستند و بر این اساس کلید درک حقایق و معارف شخصیت امام با کلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام(ره) مردم جهان را برای رسیدن به کرامت انسانی به قیام واداشت

امام(ره) مردم جهان را برای رسیدن به کرامت انسانی به قیام واداشت