مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:352023-05-30پزشكي

شیوع یک بیماری چشمی بعد از 55 سالگی/ سیگاری ها مراقب باشند


استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به شیوع بیماری چشمی ماکولا ، همراه با افزایش سن در افراد سیگاری و کسانی که تغذیه سالم ندارند، هشدار داد.

- استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به شیوع بیماری چشمی "ماکولا"، همراه با افزایش سن در افراد سیگاری و کسانی که تغذیه سالم ندارند، هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خلیل قاسمی فلاورجانی نایب رییس گروه فوق تخصصی ویتره و رتین در سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: با بالا رفتن سن، یک سری بیماری های چشمی ممکن است اتفاق بیافتد که هر چه سن بالاتر برود؛ شیوع آنها افزایش می یابد.

وی افزود: بیماری استحاله سنی ماکولا، یکی از بیماری های چشمی است که بعد از 55 سالگی شاهد شیوع آن به ویژه در بین افراد سیگاری و کسانی هستیم که استعداد ژنتیکی خاصی دارند.

مدیر گروه چشم پزشکی بیمارستان رسول اکرم (ص) ادامه داد: بیماری ماکولا در مرحله ابتدایی، خیلی تأثیری روی دید ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما وقتی پیشرفته شد، ممکن است ایجاد عارضه کند و دید را به شدت کم کند و حتی منجر به نابینایی شود.

فلاورجانی افزود: یک از عارضه های ماکولا، ایجاد رگ های غیر طبیعی در شبکیه و خونریزی است که درمان هایی برای این عارضه وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع یک بیماری چشمی بعد از 55 سالگی/ سیگاری ها مراقب باشند

شیوع یک بیماری چشمی بعد از 55 سالگی/ سیگاری ها مراقب باشند