مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-13اقتصادي

بزرگترین معدن مس ایران و خاورمیانه در سرچشمه رفسنجان است


معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بزرگترین معدن مس ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا در استان کرمان و در مجتمع مس سرچشمه است که بالغ بر 10 میلیارد تن حجم ذخایر معدنی آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، بهروز رحمتی معاون تولید شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته  در محل نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور در کرمان اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته در اولین حلقه توسعه پایدار صنایع معدنی مس که حوزه اکتشافات هست، با بیش از 200 هزار تن حفاری اکتشافی کورد تاریخ ایران را جابه جا کرد.

وی ادامه داد: در سال های 94 تا 96 سالانه شرکت مس به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های معدنی، سالانه حدود 37 هزار تا 38 هزار متر حفاری می کرده اما در سال گذشته بیش از 200 هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده است که برنامه امسال حداقل 300 هزار متر حفاری اکتشافی خواهد بود.

رحمتی تصریح کرد: سال گذشته حدود 15 دستگاه حفاری وارد کردیم اما در نظر داریم در حمایت از تولید داخلی و بومی سازی امسال 30 تا 45 دستگاه حفاری داخل کشور تولید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید سال گذشته برای اولین بار رکورد تولید 300 هزار تن در سال در شرکت مس عملیاتی شد و در حوزه طرح های توسعه برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین معدن مس ایران و خاورمیانه در سرچشمه رفسنجان است

بزرگترین معدن مس ایران و خاورمیانه در سرچشمه رفسنجان است