مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-18اقتصادي

وجود بیش از 5000 هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان


به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، 30 شهر از 53 شهر گیلان دارای بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی و بافت های تاریخی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، هادی رحمانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان پنج هزار و 346 هکتار بافت فرسوده شهری دارد، اظهار کرد: نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری از سال 92 در دستور کار دولت ها قرار گرفته و هدف از آن تلاقی تاریخ، فرهنگ و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه بافت های ناکارآمد در قالب بلوک های شهری و در سه سطح ناپایدار، نفوذناپذیر و ریزدانگی پایش می شوند، تصریح کرد: ناپایدار یعنی 50 درصد ساختمان های یک بلوک شهری از نظر ایستایی و مهندسی سازه ناپایدار باشد، نفوذناپذیر یعنی معبرهای این بلوک شهری عرض کمتر از 6 متر داشته باشد و ریزدانگی یعنی مساحت عرصه های موجود در این بلوک شهری زیر 200 مترمربع باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه روستاها دارای پراکندگی بافت هستند و می توانند سازه های تاریخی داشته باشند، اما در شهر شاهد بافت های پیوسته و متراکم هستیم، افزود: در سطح استان 2 هزار و 671 هکتار بافت فرسوده شهری، هزار و 538 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و هزار و 137 هکتار بافت تاریخی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 5000 هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان

وجود بیش از 5000 هکتار بافت فرسوده شهری در گیلان