مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:452023-06-03اقتصادي

افزوده شدن 1000 هکتار به سطح موزستان های سیستان و بلوچستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی سال های اخیر به منظور خودکفایی در تولید موز یک هزار هکتار به سطح موزستان های استان افزوده شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی سال های اخیر به منظور خودکفایی در تولید موز یک هزار هکتار به سطح موزستان های استان افزوده شده است.

سید محمد رضا سیدحسینی در بازدید از مزارع موز جنوب استان افزود: به منظور خودکفایی کشور در موز در قالب سند توسعه احداث 17 هزار هکتار موزستان در سیستان و بلوچستان در دستورکار این سازمان قرار گرفته که تاکنون یک هزار هکتار آن محقق شده و بقیه طرح، نیازمند تامین اعتبار است.

وی بیان کرد: بر اساس این سند قرار است با توسعه موزستان ها در سیستان و بلوچستان تولیدات این بخش از 200 هزار تن کنونی به 850 هزار تن افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی منطقه تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزوده شدن 1000 هکتار به سطح موزستان های سیستان و بلوچستان

افزوده شدن 1000 هکتار به سطح موزستان های سیستان و بلوچستان