مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-01سياسي

آغاز سفر دوره ای «هلگا اشمید» به چند کشور آسیای مرکزی


دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر دوره ای خود به آسیای مرکزی وارد «عشق آباد» پایتخت ترکمنستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار وفا حاجی اف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و هلگا اشمید دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا که در چارچوب بازدید از کشورهای آسیای مرکزی وارد عشق آباد شده است، بر علاقه مندی دو طرف نسبت به تعمیق و گسترش تعاملات در زمینه های مختلف تاکید شد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ترکمنستان، طی این دیدار وضعیت موجود و چشم انداز توسعه همکاری های ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در حوزه های سیاسی و اقتصادی، امنیت انرژی و محیط زیستی، گسترش دیپلماسی پارلمانی و تعاملات بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که ترکمنستان طی سال های اخیر روابط خود را با نهادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا مانند مجمع پارلمانی، دفتر کمیساریای عالی اقلیت های ملی، دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر و نماینده در امور آزادی رسانه ها تشدید کرده است.

اشمید همچنین به تلاش های ترکمنستان در روند عادی سازی وضع افغانستان از طریق اجرای پروژه های زیربنایی منطقه ای و بین المللی و ارائه کمک های بشردوستانه موثر به این کشور همسایه اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سفر دوره ای «هلگا اشمید» به چند کشور آسیای مرکزی

آغاز سفر دوره ای «هلگا اشمید» به چند کشور آسیای مرکزی