مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-12اقتصادي

فارس 8 درصد از نیاز خونی کشور را تامین می کند


استان فارس 8 درصد از نیاز خونی کشور را تولید کرده و دومین استان کشور در زمینه تولید فرآورده های خونی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید اکبرزاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایگاه انتقال خون استان فارس از سال 56 تأسیس شده و به عنوان دومین پایگاه انتقال خون در کشور فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار اهدا کنندگان خون در استان فارس می توان گفت که 44 و 3 دهم درصد از اهدا کنندگان خون در استان فارس را بانوان تشکیل می دهند این در حالی است که طی سه دهه گذشته سهم بانوان در اهدا خون 5 و 7 دهم درصد کاهش یافته است.

اکبر زاده تاکید کرد: 28 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی فارس از سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس اند از این رو می توان گفت که پایگاه انتقال خون استان فارس بزرگترین پایگاه کشوری از لحاظ فرآورده گیری خون محسوب می شود.

وی ادامه داد: استان فارس دومین استان کشور در زمینه تولید فراورده های خونی در کشور بوده و 8 درصد از نیاز خونی کشور را تولید می کند.

اکبر زاده در خصوص پایگاه انتقال خون در شهر شیراز بیان کرد: دو پایگاه نمازی و قوامی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 20 و 30 دقیقه و روز پنج شنبه 8 تا 19 و 45 دقیقه پذیرای اهدا کنندگان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس 8 درصد از نیاز خونی کشور را تامین می کند

فارس 8 درصد از نیاز خونی کشور را تامین می کند