مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-17پزشكي

جراحی چاقی برای درمان کدام بیماری ها موثر است


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره فعالیت 126 فلوشیب جراحی چاقی در کشور، گفت: ایران در تولید علم و مقاله در حوزه جراحی چاقی و متابولیک بعد از آمریکا و چین در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالرضا پازوکی، در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه جراحی چاقی و متابولیک، اظهار کرد: امروزه یکی از مؤثرترین درمان ها نه تنها برای چاقی بلکه بیماری های متابولیک از جمله فشارخون، دیابت، ناباروری و…، جراحی چاقی است.

وی با بیان اینکه 14 نوع عمل جراحی چاقی در دنیا وجود دارد که مبدع دو نوع از این جراحی ها، ایرانی ها هستند، افزود: اولین دوره فلوشیب جراحی درون بین و چاقی، سال 1384 در بیمارستان حضرت رسول (ص) برگزار شد و اکنون در شش دانشگاه کشور فلوشیب جراحی درون بین و چاقی تربیت می شوند.

پازوکی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش جراحی های درون بین دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1392 موفق به کسب گواهی قطب علمی آموزشی جراحی های درون بین شد و از سال 2010 میلادی به عنوان عضو فدراسیون بین المللی جراحی چاقی و متابولیک شناخته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 126 فلوشیب جراحی چاقی در کشور فعالیت دارند، افزود: ما این افتخار را داریم که متخصصان کشورمان در سال 2022 بعد از آمریکا و چین بیشترین فعالیت را در تولید علم و انتشار مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی چاقی برای درمان کدام بیماری ها موثر است

جراحی چاقی برای درمان کدام بیماری ها موثر است