مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 13:202023-06-07سياسي

حجاب از منظر روح الله (ره) ترقی، آزادی و دفاع از منزلت زن مسلمان است


این روزها چرایی لزوم حجاب به مسئله اصلی بانوان کشورمان تبدیل شده، تبلیغات غرب و معاندین نظام و انفعال متولیان فرهنگی کشور آنقدر موثر بوده که باید متناسب با ایام رحلت امام(ره) مروری بر بیانات و نظریات معمار کبیر جمهوری اسلامی را در این خصوص داشته .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، برای اینکه بدانیم  نظر امام رحمت الله علیه در خصوص مسئله حجاب چه بوده و یا اینکه از منظر ایشان حجاب به چه چیزی تعلق می گیرد باید ابتدا نوع نگاه امام و ریشه نظری و اعتقادی انقلاب خمینی (ره) را مورد بررسی قرار داد.

تا قبل از انقلاب با بررسی اسناد می توان به وضوح دید رژیم منحوس پهلوی با نگاه ابزاری به زنان در جهت استفاده از آنها در عیاشی ها و خوشگذرانی ها به نوعی به اشاعه  ابتذال فرهنگی در جامعه روی آورد و روز به روز وضعیت پوشش بانوان را به سمت پوشش جوامع غربی نزدیک می کرد و آنگونه در ذهنها جا انداخته بود که هر چه برهنه تر پس مترفی تر خواهیم بود.

اما با بررسی رویکرد امام خمینی (ره) به نقش و حضور زن در جامعه اسلامی به عنوان محور خانواده و انسان سازی  متوجه می شویم که امام ،قرآن و دین مبین اسلام را به عنوان محور انقلاب و خصوصا رویه پوششی زنان جامعه  قرار داد و پس از انقلاب توانست این موضوع را برای همگان تبیین نماید که حجاب ارزش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب از منظر روح الله (ره) ترقی، آزادی و دفاع از منزلت زن مسلمان است

حجاب از منظر روح الله (ره) ترقی، آزادی و دفاع از منزلت زن مسلمان است