مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-19اقتصادي

برنامه افزایش جمعیت نیازمند اقدام علمی، جهادی و کارویژه است


فرهنگ و اقتصاد رابطه دوسویه در فرزندآوری دارند و باید در این خصوص علمی، جهادی و کارویژه اقدام کرد و همه دستگاه ها در آموزش و اجرا همکاری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ملارد، صالح قاسمی پژوهشگر حوزه جمعیت و عضو قرارگاه جمعیت وزارت کشور در دومین جلسه قرارگاه جمعیت و خانواده که با هدف تبیین رشد جمعیت و بررسی موانع و مشکلات اجرای برنامه های تعالی و جوانی ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری ملارد برگزار شد، اظهار کرد: ایران با داشتن 85 میلیون نفر جمعیت نیازمند برنامه ریزی و افزایش رکورد های جمعیتی است زیرا نرخ رشد جمعیت به 0/6 درصد رسیده و تا سال 1415 نرخ رشد جمعیتی به صفر و از سال 1420 به بعد منفی خواهد شد که به جمعیت 91 میلیون نفری خواهیم رسید و بعد از آن کاهش جمعیت خواهیم داشت.

  وی گفت: نرخ باروری از 6/5 فرزند به ازای هر زن به میزان 1/6 فرزند رسیده که آن هم میانگین کل است و در شهرهای بزرگ 1/4 و در استان های گیلان، مازندران، البرز، مرکزی و سمنان 1/2 است که این شاخص ها هشدار است.

پژوهشگر حوزه جمعیت ادامه داد: تعداد موالید بحرانی است و 12 درصد جمعیت بالای 60 سال هستند و تا چندسال آینده این آمار به بیش از 30 درصد می رسد یعنی از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه افزایش جمعیت نیازمند اقدام علمی، جهادی و کارویژه است

برنامه افزایش جمعیت نیازمند اقدام علمی، جهادی و کارویژه است