مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 00:052023-06-16اقتصادي

آیا ممنوعیت واردات لوازم خانگی بازبینی می شود؟


بعد از گذشت حدود پنج سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، حالا وزیر جدید صمت در بدو ورود در جلسه رای اعتماد در مجلس، بحث واردات لوازم خانگی را در کنار خودرو مطرح کرد، اما هنوز جزییات بیشتری ارائه نداده و باید منتظر ماند و دید که با شروع کارش در این وزارتخانه چه تصمیم عملیاتی برای قانون ممنوعیت واردات لوازم خانگی خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واردات لوازم خانگی از سال 1397 ممنوع است و در حال حاضر عمده کالاهای خارجی موجود در بازار قاچاق هستند که با گارانتی های تقلبی فروخته می شوند.

طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال 1397 و تمدید آن، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400 ادامه داشت و قرار بود بعد از آن مجددا درباره این موضوع تصمیم گیری شود.

سیری از اظهارات ضد و نقیض در پی افزایش قیمت برخی محصولات داخلی، ستاد تنظیم بازار در اسفند 1400  مقرر کرد که اگر تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام می شود.

هر چند با تصمیم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت لوازم خانگی به حالت قبل برگشت، اما فاطمی امین، وزیر وقت صمت نیز در آخرین نشست خبری خود در سال 1400 اعلام کرده بود که با واردات در همه حوزه ها به میزان حداکثر 20 درصد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ممنوعیت واردات لوازم خانگی بازبینی می شود؟

آیا ممنوعیت واردات لوازم خانگی بازبینی می شود؟