مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-18سياسي

استقلال مس سونگون از حاشیه تا متن


12 خردادماه سال گذشته بود که سفر ریاست جمهوری در بحبوحه کرونا به ورزقان و حضور در جمع کارگران مس سونگون، خبر نویدبخشی را برای مردم استان مخابره کرد.

- دستور استقلال مس سونگون که توسط حجت الاسلام رییسی در این سفر صادر شد، آرزوی چندین ساله مردم ورزقان و آذربایجان شرقی را یک قدم دیگر به حقیقت نزدیک کرد.

مجتمع مس سونگون ورزقان یکی از مجموعه های ارزشمند معدنی در آذربایجان شرقی محسوب می شود که با پنج میلیارد تن ذخایر شناسایی شده و هشت الی 9 درصد اکتشاف، بزرگترین معدن مس ایران و خاورمیانه است.

بالای 90 درصد از عوایدی این معدن عظیم طی سال های گذشته به جیب کرمان و تهران(که دارای صنایع تبدیلی مس هستند) می رفت و سهم مردم استان و به خصوص شهرستان ورزقان بسیار ناچیز بود.

شاید هیچ کسی تصور نمی کرد که مقصد اول رییس جمهور در سفر نخست به آذربایجان شرقی، دیدار با کارگران این معدن و شنیدن مشکلات آن ها باشد.

اما این امر با پیگیری و همراهی مسئولان ارشد استان و خواسته مردم محقق شد و دستوری که سالیان سال منتظر آن بودند، صادر شد.

پس از صدور دستور استقلال مس سونگون توسط ریاست جمهوری در 12 خردادماه سال گذشته، اقدامات برای تحقق این امر با جدیت پیگیری شد و پس از ماه ها انتظار در بهمن ماه 1401، نخستین اقساط مالیات پرداختی این معدن به حساب استان واریز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال مس سونگون از حاشیه تا متن

استقلال مس سونگون از حاشیه تا متن