مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 15:252023-06-10سياسي

تاکید نخست وزیران تاجیکستان و روسیه بر توسعه همکاری های اقتصادی


در دیدار نخست وزیران تاجیکستان و روسیه بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه اقتصادی و تجاری تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار نخست وزیران تاجیکستان و روسیه در زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای نخست وزیران کشورهای مستقل همسود در شهر سوچی روسیه برگزار شد، قاهر رسول زاده و میخاییل میشوستین وضعیت کنونی و چشم انداز همکاری های تاجیکستان و روسیه در حوزه های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف با توجه به اهمیت همکاری های استانی تاجیکستان و روسیه، بر آمادگی خود برای گسترش تعاملات بین مناطق دو کشور تاکید کردند.

نخست وزیر روسیه گفت که کشورش از شرکای اصلی تجاری تاجیکستان بوده و مبادله بازرگانی بین دو کشور در سال گذشته میلادی 18 درصد افزایش یافته و به 1.

4 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته میشوستین، سرمایه گذاری روسیه در اقتصاد تاجیکستان رو به رشد است و شرکت های روسی در بخش انرژی، اقتصاد دیجیتال، مراقبت های بهداشتی و گردشگری فعال هستند.

این مقام روسیه اظهار داشت که تعاملات دو کشور در زمینه های فرهنگی و بشردوستانه از اهمیت زیادی برخوردار هستند و طی سال جاری میلادی هفته فیلم روسیه و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید نخست وزیران تاجیکستان و روسیه بر توسعه همکاری های اقتصادی

تاکید نخست وزیران تاجیکستان و روسیه بر توسعه همکاری های اقتصادی