مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 15:352023-06-21بين الملل

درگیری خونین در کردفان شمالی سودان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نبرد میان ارتش و نیرو های واکنش سریع سودان وارد سومین ماه خود شده که در آن شهروندان بیشترین آسیب را متحمل شده اند، - یک مقام سودانی از کشته و زخمی شدن بیش از یک هزار و 250 غیر نظامی در جریان درگیری ارتش با نیرو های واکنش سریع در ایالت کردفان شمالی این کشور خبر داد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نبرد میان ارتش و نیرو های واکنش سریع سودان وارد سومین ماه خود شده که در آن شهروندان بیشترین آسیب را متحمل شده اند، به گونه ای که بیش از نیمی از جمعیت 45 میلیون نفری سودان با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می کنند و صد ها هزار نفر آواره شده و ساکنان مناطق درگیری در معرض انواع تهدیدات و خشونت ها قرار دارند.

یک مقام دولتی در بخش خدمات بهداشت و درمان ایالت کردفان شمالی گفت: از زمان شروع درگیری میان ارتش و نیرو های واکنش سریع در این ایالت دست کم 250 غیرنظامی کشته و یکهزار نفر نیز مجروح شده اند.

فاتح عبدالرحمان در گفتگو با روزنامه سودان تریبون با اشاره به کمبود شدید دارو در کشورش اظهار داشت: ما دارو های لازم را برای حالت اضطراری تهیه کردیم و بخش فوریت های پزشکی بیمارستان شهر های ابیض، ضمان و عسکری در حالت آماده باش قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری خونین در کردفان شمالی سودان

درگیری خونین در کردفان شمالی سودان