مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-17اجتماعي

آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی/ برنامه ریزی جدی لازم است


اگر آموزش و پرورش را یک سازمان در نظر بگیریم باید گفت تجهیزات سخت افزار و برنامه های اجرایی در آن نرم افزار هستند اما باید توجه داشت که مغزافزارها این دو را به مخاطب عرضه می کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - محمد حسین عابدی: آموزش و پرورش بزرگترین خانواده ایران است خانواده ای که تقریباً می توان گفت با دو سوم مردم استان سمنان به نحوی سر و کار دارد در نتیجه اجرای برنامه های درست در آن بر زندگی دو سوم مردم استان سمنان تأثیر می گذارد.

در سال های اخیر انتقاداتی درباره برنامه های آموزش و پرورش مطرح است نظام نمره محوری، کنکور و داستان های آن، کم توجهی به کتاب های غیر درسی، تفکر حاکم بر آموزش و پرورش، عدم اجرای نظام ارزیابی و ده ها مورد دیگر که نشان می دهد یک جای کار در این خانواده بزرگ می لنگد.

دوری از پژوهش محوری یک کارشناس علوم تربیتی در گفتگو با خبرنگار مهر ، می گوید: یکی از انتقادات که به نظام آموزشی کشور و طبیعتاً استان سمنان می شود دوری از پژوهش محوری و مطالعه غیر درسی است.

البته در دو سال اخیر برنامه های خوبی از سوی آموزش و پرورش در این زمینه اجرا شده اما باید گفت که کارشناسان عقیده دارند ساختار نظام آموزشی ما دارای نقاط ضعفی است که محدوده عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش را نیز تنگ تر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی/ برنامه ریزی جدی لازم است

آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی/ برنامه ریزی جدی لازم است