مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-18سياسي

صادرات فنی مهندسی به حیاط خلوت آمریکا، دستاوردی از اقتدار ملی است


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی به کشورهای فرامنطقه ای مثل حوزه آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا بوده، - دستاوردی از اقتدار ملی است.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره سفر رییس جمهور به کشورهای منطقه آمریکای لاتین گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که دکترین جمهوری اسلامی به صورت ویژه آن در پیش گرفته است، سبک نوینی در حوزه دیپلماسی عزت مدارانه بر مبنای نگاه اسلامی و انقلابی است که بر مبانی حضرت امام خمینی نیز (ره) تکیه دارد.

این دکترین، ایجاد ارتباط سازنده با اکثر کشورها بر مبنای عزت و اقتدار متقابل است.

وی افزود: ایران، به نوعی ام القری جهان اسلام و به نوع دیگر، نقطه آمال و اتکای کشورهای آزادی خواه جهان است؛ به ویژه کشورهایی که به نوعی مورد ظلم واقع شده اند.

این خودش یک نوع دکترین جدید بود که با نوع هدایت های امام خمینی (ره) و بعد از آن، با اندیشه ورزی رهبر معظم انقلاب شکل گرفت که مبنای دیپلماسی جمهوری اسلامی را بر اساس حکمت و عزت و اقتدار ملی شکل دادند.

یوسفی بیان کرد: فقط کشورهای مسلمان در این چارچوب نیستند، بلکه هر کشوری که به دنبال حریت و استقلال باشد که این در مورد اکثر کشورهای دنیا صدق می کند، این فرصت را برای طرفین ایجاد می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات فنی مهندسی به حیاط خلوت آمریکا، دستاوردی از اقتدار ملی است

صادرات فنی مهندسی به حیاط خلوت آمریکا، دستاوردی از اقتدار ملی است