مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 12:302023-06-01بين الملل

مانورهای شمالگان ناتو با تاکید بر حفاظت از فنلاند


کشورهای ناتو در بحبوحه مانورهای نظامی خودشان در شمالگان متعهد شدند از جدیدترین عضو خود، فنلاند، که میزبان اولین رزمایش مشترک ناتو در این منطقه از زمان تبدیل شدن به سی و یکمین عضو این ائتلاف غربی در ماه آوریل است، - کشورهای ناتو در بحبوحه مانورهای نظامی خودشان در شمالگان متعهد شدند از جدیدترین عضو خود، فنلاند، که میزبان اولین رزمایش مشترک ناتو در این منطقه از زمان تبدیل شدن به سی و یکمین عضو این ائتلاف غربی در ماه آوریل است، دفاع کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اضافه شدن فنلاند، طول مرز مشترک ناتو با روسیه را دو برابر می کند، روسیه ای که در فوریه سال گذشته حمله گسترده ای را علیه کشور همسایه اش اوکراین آغاز کرد.

نزدیک به 1000 نیروی متحد از ایالات متحده، انگلیس و نروژ و همچنین از سوئد در همسایگی آن، به 6500 سرباز فنلاندی و حدود 1000 خودرو برای رزمایش جنگل شمالی، بزرگترین مانور نیروی زمینی فنلاند در دوران مدرن بر فراز مدار شمالگان پیوستند.

حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند را در سال گذشته متقاعد کرد که سیاست های دیرینه بی طرفی نظامی را کنار بگذارند و به دنبال جلب امنیت تعهدات دفاع جمعی ناتو باشند.

فنلاند در 4 آوریل رسما به ناتو ملحق شد و مسکو را تهدید به اقدامات متقابل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانورهای شمالگان ناتو با تاکید بر حفاظت از فنلاند

مانورهای شمالگان ناتو با تاکید بر حفاظت از فنلاند