مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 19:202023-06-02سياسي

مشروعیت ولایت فقهای جامع الشرایط در عصر غیبت از منظر قرآن


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، با تشریح دلایل قرآنی نظریه ولایت فقیه ، تاکید کرد: در عصر غیبت، فقط ولایت فقیهان جامع الشرایط بر امور جامعه اسلامی مشروعیت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در جلسه سی و هشتم از سلسله مباحث ولایت فقیه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام و در ادامه مباحث هفته های گذشته، گفت: چهارمین دلیل قرآنی نظریه ولایت فقیه ، نهی از پذیرش ولایت کافران و تکیه بر ظالمان است.

دلایل مستقل قرآنی در نظریه سیاسی اسلام این استاد حوزه و دانشگاه، پیرامون این موضوع گفت: توجه همزمان به مفاد صریح آیاتی از قرآن کریم نتیجه روشنی را در موضوع محل بحث در اختیار می­گذارد که خود می­ تواند دلیل قرآنی مستقلی در مبحث نظریه سیاسی اسلام در همه عصرها و از جمله عصر غیبت بشمار آید.

این آیات را می­ توان در چهار گروه جمع بندی کرد.

نهی از ولایت کافران وی در توضیح اولین گروه آیات قرآن کریم که مبنای دلیل چهارم است، گفت: گروه اول، آیاتی هستند که با صراحت مؤمنان را از پذیرش ولایت کافران نهی کرده ­اند مانند آیه 144 سوره مبارکه نسا، که می فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده اید؟ غیر از مؤمنان، کافران را ولیّ خود قرار ندهید؛ آیا می­ خواهید (با این عمل) دلیل آشکاری بر ضد خود در پیشگاه خدا قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروعیت ولایت فقهای جامع الشرایط در عصر غیبت از منظر قرآن

مشروعیت ولایت فقهای جامع الشرایط در عصر غیبت از منظر قرآن