مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-21سياسي

نگاه تمام دنیا به ژئوپارک ارس است


عضو شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو با بیان این که تاریخچه ثبت جهانی ژئوپارک ارس از سال 2010 شروع شده است، گفت: پرونده این ثبت برای اولین بار توسط مرحوم دکتر حقی پور ارسال شد اما چون هنوز ارس به معیارهای مربوطه نرسیده بود، - ایسنا/آذربایجان شرقی عضو شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو با بیان این که تاریخچه ثبت جهانی ژئوپارک ارس از سال 2010 شروع شده است، گفت: پرونده این ثبت برای اولین بار توسط مرحوم دکتر حقی پور ارسال شد اما چون هنوز ارس به معیارهای مربوطه نرسیده بود، با وجود حضور کارشناسان یونسکو در منطقه موفق به ثبت نشدیم.

علیرضا امری کاظمی روز چهارشنبه، 31 خرداد، در جشن بین المللی ثبت ژئوپارک ارس، اظهار کرد: در سال 2015 حرکت جدیدی در سازمان منطقه آزاد ارس شروع شد و در سال 2017 نیز پروفسور مارتینی، رییس شورای عالی ژئوپارک های یونسکو به ارس آمد و کارهای اجرایی ادامه پیدا کرد.

در سال 2019 هم ضمن تایید فعالیت های انجام شده در این منطقه، پرونده ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد اما به خاطر شیوع کرونا بعد از دو سال، ارزیابی میدانی یونسکو انجام شد و امسال توانستیم تاییدیه ثبت جهانی ژئوپارک ارس را بگیریم.

وی گفت: ژئوپارک ارس امروز فقط متعلق به مردم شهرستان و استان نیست بلکه نگاه تمام دنیا به این ژئوپارک بوده چرا که دومین ژئوپارک ثبت جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه تمام دنیا به ژئوپارک ارس است

نگاه تمام دنیا به ژئوپارک ارس است