مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-18سياسي

استفاده از ظرفیت روحانیان به جریان معنویت در دانشگاه ها کمک کرد


مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشورگفت: ایجاد دفاتر نهاد مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت روحانیان در دانشگاه کمک کرد تا معنویت در محیط دانشگاه و دانشجویان جریان داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دانشگاه ها، حجت الاسلام محمد دادسرشت مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور افزود: موضوع وحدت و ارتباط حوزه با دانشگاه تاکنون با افت و خیزهای بسیاری در کشور همراه بوده است.

این در حالی است که راهبرد امام راحل در بیان ارتباط حوزه و دانشگاه دستاوردهای بسیاری را با خود به همراه دارد که با ایجاد دبیرخانه متمرکز می توان تاثیر گذاری این ارتباط در ایجاد حکمرانی اسلامی را به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی شکل گیری پژوهشکده ها و اندیشکده های مختلف در کنار دانشگاه هایی مانند دانشگاه رضوی، امام صادق (ع) و امام باقر (ع) نیز با این رویکرد شکل گرفته است.

مدیر حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از 2 هزار کتاب توسط دانشگاهیان در خصوص موضوعات حوزوی و برعکس به نگارش درآمده است که نشان از وجود ظرفیت بسیار بالا در ارتباط بین حوزه و دانشگاه است.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه قرار نیست که منجر به تبدیل شدن دانشگاه به حوزه و یا برعکس شود زیرا هر کدام از آنها باید مسیر علمی خود را با توجه به خاستگاه خود دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت روحانیان به جریان معنویت در دانشگاه ها کمک کرد

استفاده از ظرفیت روحانیان به جریان معنویت در دانشگاه ها کمک کرد