مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 09:102023-06-05پزشكي

آیا سیگار الکترونیکی مضر و خطرناک است


رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیکی اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامرضا حیدری، با اشاره به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیکی، گفت: سیگارهای الکترونیکی با هدف کاهش مصرف سیگارهای سنتی وارد بازار شدند اما برخلاف تصور عموم این سیگارها به سلامت افراد آسیب می رساند.

وی افزود: بر اساس هشدار سازمان جهانی بهداشت مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی برای سلامت افراد مضر است و به آنها آسیب می رساند.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: سیگارهای الکترونیکی نه تنها باعث ترک دخانیات در مصرف کنندگان نمی شود، بلکه عاملی برای شروع مصرف سیگارهای سنتی و حتی قلیان در بین نوجوانان و جوانان محسوب می شود.

حیدری تاکید کرد: مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی و دود آنها، حاوی ترکیبات حلقوی است که باعث بروز سرطان در افراد مصرف کننده می شود.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه به ورود نیکوتین موجود در سیگارهای الکترونیکی به دهان فرد به صورت اسپری اشاره کرد و وابستگی به مواد دخانی را از تبعات مصرف این محصولات برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سیگار الکترونیکی مضر و خطرناک است

آیا سیگار الکترونیکی مضر و خطرناک است