مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-13اجتماعي

درخواست دوست داران میراث فرهنگی ابرکوه از ضرغامی


فعالان میراث فرهنگی در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی درخواست کردند تا دستور تهیه طرح ساماندهی کوشک عزت آباد ابرکوه و اجرای نقشه محدوده عرصه و ضوابط این اثر صادر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دوست داران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری شهرستان ابرکوه با توجه به اتفاقات اخیر در عرصه کوشک تاریخی عزت آباد نامه ای به وزیر میراث فرهنگی نوشتند.

در این نامه آمده: ابرکوهِ یزد با بیش از پانصد اثر تاریخی، طبیعی و میراث فرهنگی ناملموس که مشهورترین آنها سرو کهنسال چهار هزار و پانصد ساله، بادگیر خانه آقازاده، مناره های مسجد نظامیه، مسجد جامع، مقبره زیبای عزیزالدین نسفی، گنبد عالی و ده ها قلعه، کوشک، خندق، دستکند، خانه های سنتی و به ویژه بافت تاریخی آنکه همگی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.

متأسفانه طی سال های اخیر این بافت ارزشمند و برخی از آثار این شهرستان توسط عده ای قلیل با انگیزه های شخصی، منفعت طلبانه به صورت آشکار و پنهان مورد تعرض، دخل و تصرف قرار گرفته است.

از جمله آثار تاریخی در این شهرستان که عرصه و حریم آن مورد تعرض و دخل و تصرف کاملاً غیرقانونی واقع شده است بنای زیبا و تاریخی کوشک عزت آباد ابرکوه است.

کوشک عزت آباد ابرکوهِ یزد در تاریخ 28 شهریور ‏1386‬ به شماره 22759 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دوست داران میراث فرهنگی ابرکوه از ضرغامی

درخواست دوست داران میراث فرهنگی ابرکوه از ضرغامی