مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:002023-05-30سياسي

امامزادگان منشا پیوند جامعه با ائمه اطهار (ع) هستند


اهل بیت (ع) در جامعه از جایگاهی والا برخوردارند و امامزادگان منشأ پیوند افراد با ائمه اطهار (ع) هستند.

- اراک- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اهل بیت (ع) در جامعه از جایگاهی والا برخوردارند و امامزادگان منشأ پیوند افراد با ائمه اطهار (ع) هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محسن اراکی امروز سه شنبه در آیین بزرگداشت امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان برگزار شد افزود: در طول تاریخ اسلام، شناخت امام و پیوند با خاندان پیامبر از منزلت ویژه ای برخوردار بوده؛ به گونه ای که دوستی و پیوند با فرزندان و دوستان ایشان مورد عنایت مردم بوده است و در روایات وارده، همواره به زیارت ایشان تأکید فراوان شده است.

وی افزود: زیارت، نشان دهنده شوق درونی انسان و نشانی از محبت و تعلق خاطر او است و از طرفی با توجه به در دسترس نبودن قبور ائمه برای برخی افراد و منتسب بودن امامزادگان به اهل بیت (ع) و در نتیجه احترام خاص شیعیان به ایشان در طول تاریخ، این بقاع متبرک علاوه بر نقش و تأثیر مذهبی، می توانند خود در اشاعه فرهنگ و سیره علوی تأثیرگذار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما زحمات بسیاری را برای شکل گیری جامعه اسلامی متحمل شده اند، تصریح کرد: پایه گذاری فرهنگ عمومی زیارت یکی از عادت هایی است که علمای شیعی برای به ثمر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامزادگان منشا پیوند جامعه با ائمه اطهار (ع) هستند

امامزادگان منشا پیوند جامعه با ائمه اطهار (ع) هستند