مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:402023-05-28پزشكي

16 درصد یزدیها مصرف کننده سیگار هستند؛ سرطان در کمین مصرف کنندگان دخانیات


رییس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد گفت: آمارها حاکی از آن است که از هر 10 فردی که به دلیل سرطان ریه جان خود را از دست می دهند، 9 نفر مصرف کننده مواد دخانی هستند.

- 16 درصد یزدیها مصرف کننده سیگار هستند؛ سرطان در کمین مصرف کنندگان دخانیات ایسنا/یزد رییس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد گفت: آمارها حاکی از آن است که از هر 10 فردی که به دلیل سرطان ریه جان خود را از دست می دهند، 9 نفر مصرف کننده مواد دخانی هستند.

دکتر وحید جعفری به مناسبت فرارسیدن هفته بدون دخانیات با بیان این که شعار هفته بدون دخانیات سال جاری ما به غذا نیاز داریم، نه به دخانیات نام گذاری شده است، افزود: سالانه به دلیل مصرف محصولات دخانی، هشت میلیون نفر در دنیا جان خود را از دست می دهند که یک میلیون و 200 هزار نفر از آنها افرادی هستند که در معرض دود دست دوم محصولات دخانی قرار دارند.

وی افزود: براساس آمارها در کشور ما نیز سالیانه حدود 60 هزار نفر جان خود را به دلیل مصرف مواد دخانی از دست می دهند.

جعفری با اشاره به این که در حال حاضر 16 درصد جمعیت بالای 18 سال استان مصرف کنندگان سیگار هستند، گفت: بر اساس مطالعات استپس در سال 1395 استان یزد در شیوع مصرف روزانه سیگار رتبه 22 را در کشور داشته است اما در سال 1400 در رتبه 19 قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 درصد یزدیها مصرف کننده سیگار هستند؛ سرطان در کمین مصرف کنندگان دخانیات

16 درصد یزدیها مصرف کننده سیگار هستند؛ سرطان در کمین مصرف کنندگان دخانیات