مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-09بين الملل

عبور از سیطره دلار با بیش از 350 پلتفرم فعال تبادل رمزارز


«افشین آشوری» رییس کمیسیون استخراج رمزارز و بلاکچین نظام صنفی رایانه ای می گوید اقتصاد کشور باید از سیطره دلار رهایی یابد و فعالیت پلتفرم های تبادل رمزارزها در شرایط تحریمی می تواند برای تحقق این هدف کارآمد باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: یکی از اصلی ترین ابزارهای ایالات متحده آمریکا برای سیطره بر اقتصاد بین الملل و تحکیم پایه های سلسله مراتب دستوری واشنگتن در جهان، واحد پول این کشور یعنی دلار بوده که بارها در جنگ اقتصادی علیه واحدهای ملی ناهمسو نیز به کار رفته و می رود.

از این رو کشورهایی مانند ایران می کوشند تا با استفاده از سیاست ها و روش های گوناگون از زیر فشار دلار رهایی یابند؛ ضرورتی که اینک مورد توجه و تاکید بیشتری قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نخستین روز سال در حرم مطهر رضوی با اشاره به وابستگی اقتصاد کشور به دلار به عنوان نقطه ضعفی مهم تصریح داشتند: برخی کشورهایی که مورد تحریم غرب قرار گرفتند با قطع وابستگی خود به دلار و کار کردن با پول های محلی، وضع بهتری پیدا کردند که ما نیز باید همین کار را انجام دهیم.

ایشان دو هفته بعد در دیدار با مسئولان با انتقاد از بعضی از شرکت های بزرگ و پُردرآمد دولتی که از مواد اولیه داخلی برای تولید استفاده می کنند اما قیمت محصولات خود را با دلار تلگرامی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور از سیطره دلار با بیش از 350 پلتفرم فعال تبادل رمزارز

عبور از سیطره دلار با بیش از 350 پلتفرم فعال تبادل رمزارز