مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 22:052023-06-16سياسي

تکذیب مرگ گورخر های قطرویه براثر تشنگی


خوشبختانه آخرین سرشماری های انجام شده نشان از افزایش جمعیت گور خر ایرانی در پارک ملی قطرویه دارد که این خود مبین تلاش های محیط بانان زحمت کش منطقه به منظور حفاظت اصولی از حیات وحش  پارک ملی قطرویه است.

- به دنبال انتشار تصاویری از تلف شدن برخی گونه های حیات وحش در پارک ملی قطرویه شهرستان نی ریز به علت خالی ماندن آبشخورها و کمبود منابع آبی؛ علی اکبر صفایی مسئول پارک ملی قطرویه این تصاویر را غیر واقعی دانست و اصالت آن را تکذیب کرد.

مسئول پارک ملی قطرویه با توضیح در باره چگونگی تامین آب مورد نیاز گونه های حیات وحش در این پارک اظهار داشت: پارک ملی قطرویه با وسعت حدود 32 هزار هکتار دارای 16 منبع آبی اعم از چاه و چشمه های متعدد و 10 باب آبشخور حیات وحش است، دراین پارک فواصل منابع  آبی به گونه ای است که اگر یکی از این منابع از کار بیفتد یا خالی شود بقیه منابع در دسترس حیات وحش است.

بنا بر این خالی شدن یکی از آبشخورها نمی تواند عاملی برای تهدید حیات وحش باشد.

یه نقل از محیط زیست فارش، صفایی گفت: گونه کل و بر و قوچ و میش در این پارک زیست می کنند، گونه گورخر نیز دراین منطقه وجود دارد که  می تواند تا 10 کیلومتر پیمایش کند تا منابع آبی را بیابد، در حالی که فواصل آبشخورها در این منطقه کمتر از سه یا چهار کیلومتر است بنا بر این، خشک شدن یا کم آب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب مرگ گورخر های قطرویه براثر تشنگی

تکذیب مرگ گورخر های قطرویه براثر تشنگی