مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:352023-05-31سياسي

اقدامات جدید بغداد برای کنترل مرز های ایران و عراق


دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که الاعرجی به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرز های ایران و عراق راهی سلیمانیه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، منابع خبری از اقدامات جدید عراق در مرز های اقلیم کردستان و ایران خبر دادند.

نیرو های مرزبانی عراق در حال ساخت جاده جدید در نواز مرزی ایران و عراق در اقلیم کردستان به منظور ساخت برجک و سیستم های دیدبانی هستند.

اخیرا قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به تهران سفر کرد و با علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق در این دیدار با تبریک انتصاب احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که، چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی عراق، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات جدید بغداد برای کنترل مرز های ایران و عراق

اقدامات جدید بغداد برای کنترل مرز های ایران و عراق