مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 12:262023-06-13سياسي

شاکیان بیش از 16 هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان اظهار کرد: در مسئله زندانیان رویکرد اصلی ما حبس زدایی و حرکت به سمت بازاجتماعی کردن آنان است که در این زمینه از ظرفیت هایی مانند آزادی مشروط، پابند الکترونیکی و مجازات های جایگزین حبس بهره گرفته ایم.

وی با بیان اینکه زندان نباید تنها یک حصار برای زندانی محسوب شود، افزود: باید رویکرد ما در مواجه با زندانی اصلاحی باشد به گونه ای که زندان به کانون اصلاح و تربیت برای آنان تبدیل شود.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: در حال حاضر با بهره مندی از طرح هایی همچون حبل المتین زندان های استان تبدیل به کانون های قرآنی شده اند و اگر قرار است زندان از ارفاق قانونی استفاده کند لازمه آن شرکت در دوره های قرآنی است.

وی تصریح کرد: کار تربیتی ما بهره گیری از آموزه های قرآنی و تبیین مفاهیم و معانی قرآنی برای زندانیان است تا دل و جانشان با آیات نوربخش الهی آمیخته و برای ورود به اجتماع آماده شوند.

عدالتخواه عنوان کرد: از دیگر طرح های اجرایی در سطح زندان، طرح کمیته معتذرین است، طرحی که ماهیت آن بر مبنای عدالت ترمیمی معنوی شکل گرفته و تاکنون بیش از 80 درصد زندانیان حاضر به عذرخواهی از شاکیان خود شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاکیان بیش از 16 هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند

شاکیان بیش از 16 هزار پرونده در همدان از حق خود گذشتند