مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 17:562023-06-21اقتصادي

افزایش 28.2 درصدی جوجه ریزی در خراسان رضوی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، ایرج ناصری مقدم، امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت این شهرستان اظهار کرد: 970 هکتار سطح زیر کشت محصولات در خراسان رضوی بوده که در بسیاری از آن ها همچون زعفران، زیره سبز، گلابی، جو و آلبالو علاوه بر صادراتی بودن محصول به کشورهای خارجی، این استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه امروز خراسان رضوی با انجام اصلاح، نوسازی و جایگزینی باغات زمینه صادرات و ایجاد امنیت غذایی در محصولات را در دستور کار قرار داده است، گفت: 11 هزار و 250 هکتار سطح باغ های اصلاح شده است که امروز توسط سامانه های نوین کشت و آبیاری محصول تولید می کنند.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی یکی از دغدغه ها در زمینه آب را توجه به کشت های گلخانه ای و توسعه آن دانست و خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر حرکت به این سمت توجه به کاشت گیاهان دارویی نیز در دستور کار بوده و 30 هزار و 150 هکتار با رشد 43 درصدی نسبت به سال قبل را برای کاشت و توسعه گیاهان دارویی در سال جاری اختصاص یافته است.

ناصری مقدم یادآور شد: بیشتر کشت ها به سمت مکانیزه در حال حرکت بوده و توسعه مکانیزاسیون باوجوداینکه اشتغال مستقیم در سطح زیر کشت را کاهش می دهد اما اشتغال های وابسته را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 28.2 درصدی جوجه ریزی در خراسان رضوی

افزایش 28.2 درصدی جوجه ریزی در خراسان رضوی