مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:002023-05-30پزشكي

849 مورد غربالگری پاشنه پا در شهرستان عسلویه انجام شد


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: در یک سال گذشته 849 مورد غربالگری پاشنه پا به منظور تشخیص کم کاری تیرویید نوزادان در شهرستان عسلویه انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدامین شایسته نیا بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان توضیحاتی پیرامون بیماری کم کاری تیرویید نوزادی یا هیپوتیرویید اظهار داشت: بیماری کم کاری تیرویید یک بیماری ارثی و مادرزادی است که مهم ترین علت عقب ماندگی ذهنی در نوزادان نیز به شمار می رود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه افزود: علائم بیماری کم کاری تیرویید نوزادی را می توان کاهش دمای بدن، عدم تمایل به خوردن شیر نوزاد، بزرگی زبان، کبودی دست وپا، خشکی پوست و همچنین زردی بیش از سه روز برشمرد.

وی بیان کرد: هرچه کم کاری تیرویید نوزادی دیرتر تشخیص داده شود علاوه بر عقب ماندگی ذهنی عوارضی نظیر کوتاهی قد، لالی و کم شنوایی در نوزادان نیز افزوده می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اضافه کرد: در صورت تشخیص و درمان به موقع کم کاری تیرویید نوزادی می توان از عواقب و عوارض بیماری جلوگیری کرد چه بسا بسیاری از موارد این بیماری با مصرف ساده قرص لووتیروکسین درمان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

849 مورد غربالگری پاشنه پا در شهرستان عسلویه انجام شد

849 مورد غربالگری پاشنه پا در شهرستان عسلویه انجام شد