مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-19اجتماعي

طرح مطالعاتی شناسایی نقاط حادثه خیز محور چالوس مصوب شد


فرماندار ویژه شهرستان کرج از تصویب اجرای طرح مطالعاتی شناسایی مناطق حادثه خیز در محور کرج - چالوس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کاوه حدادپور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری کرج از تصویب اجرای طرح مطالعاتی شناسایی مناطق حادثه خیز در محور کرج - چالوس خبر داد و گفت: اعتبار مناسبی نیز برای شناسایی و بازسازی و احیا، کانون های بحران خیز در این محور پیش بینی شد.

وی افزود: محور منتهی به جاده کرج - چالوس یا جاده کندوان، به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرترددترین محورهای ملی، به دلیل موقعیت خاص اقلیمی و کوهستانی در تمامی فصول مستعد وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه ساخت سد امیرکبیر در سال 1340 باعث شد جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین محورهای گردشگری دنیا شناخته شود، افزود: کانون این سد که به سد کرج معروف است در کیلومتر 25 جاده چالوس به عنوان اولین سد چندمنظوره در ایران محسوب می شود و قدمت و کارکرد آن در انتقال آب به استان تهران بر اهمیت این منطقه افزوده است.

وی گفت: عملیات ساخت تونل ها در محور کرج - کندوان از سال 1314 از دل کوه ها و تا ارتفاع 2000 متری از سطح دریا آغاز شده و ترددهای میلیونی از این جاده برای کاهش زمان سفر بر اهمیت این محور ملی افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مطالعاتی شناسایی نقاط حادثه خیز محور چالوس مصوب شد

طرح مطالعاتی شناسایی نقاط حادثه خیز محور چالوس مصوب شد