مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-21اقتصادي

کنار«هامون» می مانیم


اهالی روستای «آزادی» در کنار هامون خشک گلخانه داری می کنند تا زندگی در این منطقه از بین نرود - اهالی روستای آزادی در کنار هامون خشک گلخانه داری می کنند تا زندگی در این منطقه از بین نرود به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: نرخ بیکاری در سیستان وبلوچستان 12.

8 درصد است و در دهه90 طبق گزارش مرکز آمار، سراوان، ایرانشهر، زابل، سیب و سوران، هیرمند، زهک و سرباز نیز در فهرست 20شهر دارای بالاترین نرخ بیکاری بودند به طوری که این استان بعد از خوزستان (با 8شهر) رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داد.

پیش از این هم مسئولان شهرستان های شمالی استان به عنوان شهرستان های متاثر از خشکی دریاچه هامون بر این موضوع تأکید کرده بودند که خشکسالی، کم آبی و توفان شن مهم ترین دلیل بیکاری در این مناطق است.

شهرستان هامون اما در میان همه این شهرستان ها با وسعت 5هزار کیلومتر، 130روستا و بیش از 45هزار نفر جمعیت بیشترین آسیب را از خشکی دریاچه هامون دید به طوری که طبق اعلام مسئولان آن، بیش از 40درصد اهالی بیکارند و در جست وجوی کار به زاهدان، یزد، رفسنجان، کرمان، تهران و سایر شهرها سفر کرده اند.

یک فکر برای ماندن گرچه در همه این سال ها مسئولان، برای ماندگاری جمعیت و اشتغال زایی، گردشگری و صنعت در منطقه سیستان را پیشنهاد کردند، اما به سرانجام نرسیدن طرح ها، آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنار«هامون» می مانیم

کنار«هامون» می مانیم