مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-20سياسي

چالش های پیش روی بناهای تاریخی گیلان روی میز ارزیابی قرار گرفت


سرپرست معاونت میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بررسی و ارزیابی چالش های پیش روی بناهای تاریخی واگذار شده در دستور کار قرار گرفت.

- محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: حفظ و احیای بناهای تاریخی به عنوان میراث گرانبهای این مرز و بوم در اولویت اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و احیای ابنیه تاریخی افزود: بررسی و ارزیابی مسائل و چالش های پیش روی بناهای تاریخی واگذار شده در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به دعوت و حضور کارشناسان صندوق حفظ و احیا اضافه کرد: با حضور این کارشناسان مسائل مختلف مرتبط با بناهای تاریخی واگذار شده از جمله هتل ایران و حمام مریان مطرح و مقرر شد با نظارت بیشتر از سوی صندوق و شتاب بخشیدن بر فعالیت ها در بازه ی زمانی معقول، بهره برداری از ساختمان های مذکور در اولویت قرار گیرد.

امیری نژاد با تصریح بر اینکه فلسفه وجودی صندوق، کمک به ساماندهی و بازسازی بناهای تاریخی در معرض خطر بوده است، گفت: در صورت تحقق این مهم بخش قابل توجهی از ساختمان های تاریخی ساماندهی می شوند.

وی ضمن تشکر از حضور و همراهی کارشناسان صندوق افزود: کاستی ها و چالش های مطروحه حوزه واگذاری در مجموع مورد تأیید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های پیش روی بناهای تاریخی گیلان روی میز ارزیابی قرار گرفت

چالش های پیش روی بناهای تاریخی گیلان روی میز ارزیابی قرار گرفت