مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 15:402023-05-28سياسي

بهره گیری از شیوه های علمی در بخش کشاورزی ضروری است


نماینده ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به ظرفیت های فراوان این دو شهرستان در حوزه تولید محصولات کشاورزی گفت: بهره گیری از شیوه های علمی در بخش کشاورزی ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد سبزی ظهر یکشنبه در گردهمایی کشاورزان و باغداران ساوه با اشاره به اینکه امتیازات کشاورزی این شهرستان کمتر از ظرفیت های صنعتی این منطقه در کشور معرفی شده است، ادامه داد: در حالی که شهرستان ساوه با تولید بیش از 70 نوع محصول کشاورزی از جمله انار، پسته، زیتون، طالبی، گندم و جو قطب تولید کشاورزی است .

وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار هکتار باغ پسته در زرندیه و ساوه و 10 هزار هکتار باغ انار در ساوه وجود دارد، افزود: این شهر سال گذشته میزبان جشنواره ملی انار ملی بوده و قرار است این جشنواره در سطح بین المللی نیز برگزار شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: به دلیل تنش های آبی ناشی از کمبود بارش ها و کاهش حجم دریاچه سد الغدیر ساوه کشاورزی این منطقه در معرض خطر است قطعاً اگر بارندگی به همین روال ادامه داشته باشد در تأمین نیاز آب شرب با چالش مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به وجود سه مرکز تحقیقات علمی در حوزه کشاورزی ساوه گفت: با تبدیل این مراکز به دهکده علم و فناوری علاوه بر ایجاد تحول در بخش کشاورزی این منطقه می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از شیوه های علمی در بخش کشاورزی ضروری است

بهره گیری از شیوه های علمی در بخش کشاورزی ضروری است