مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:202023-05-29بين الملل

پرونده های بارز در سفر راهبردی سلطان هیثم به تهران


تحلیلگر امور سیاسی و راهبردی عمانی با اشاره به سفر هیثم بن طارق به ایران، این سفر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و از پرونده های مهم مطرح در این سفر پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الشبیبه، عوض بن عمر باقویرا تحلیلگر امور سیاسی و راهبردی عمانی، با اشاره به سفر هیثم بن طارق به ایران، این سفر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد.

وی تاکید کرد: این سفر به دلایل اساسی صورت گرفته است.

ایران همسایه عمان است و میان آنها تاریخ مشترک و تنگ هرمز به عنوان یک گذرگاه مهم دریایی و شریان صدور نفت به اروپا و آسیا و آمریکا وجود دارد.

این تحلیلگر عمانی تصریح کرد: اشتراکات زیادی میان دو کشور دوست وجود دارد و این سفر در فضای مثبت رخ داد به ویژه که عمان نقش بزرگی در سالیان گذشته درباره پرونده هسته ای ایران و ازسرگیری روابط عربستان و ایران ایفا کرده است و بحث از سرگیری روابط میان مصر و ایران و بسیاری از پرونده های میان دو کشور مطرح است.

وی در ادامه به بحث یمن هم اشاره کرد و اینکه به عنوان همسایه عمان باید در آن ثبات باشد و اینکه ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران، بر پرونده یمن و برقراری صلح در آن تاثیر دارد.

عوض بن عمر باقویر تحلیلگر سیاسی و راهبردی عمانی افزود: پرونده های این سفر متنوع و بسیار مهم هستند که از آن جمله می توان به رواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده های بارز در سفر راهبردی سلطان هیثم به تهران

پرونده های بارز در سفر راهبردی سلطان هیثم به تهران