مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-03پزشكي

مصرف روزانه شیر منجر به کاهش وزن می شود


مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس مطالعات، افرادی که روزانه بیشتر شیر می نوشند احتمال کاهش وزن بیشتری دارند.

- مرجان هادیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شیر حاوی پروتیین و کلسیم است که به کاهش اشتها کمک می کند و به همین دلیل می تواند به حفظ وزن مناسب کمک کند.

وی ادامه داد: مصرف شیر و لبنیات عوارض ناشی از افزایش آلودگی هوا به شدت کاهش می یابد.

وی با اعلام اینکه مصرف یک لیوان شیر ابتلاء به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و با محافظت از پرزهای روده و ویتامین با ایفای نفش در تنظیم رشد سلول ها و افزایش ایمنی از سرطان روده جلوگیری می کند، ادامه داد: فعالیت سلول های مغزی را بهبود بخشید و برای فعالیت فکری مفید است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: نوشیدن شیر در صبح باعث کنترل قندخون می شوند و برای دیابتی ها مفید است.

وی با بیان اینکه شیر غنی از پروتیین است و به عضله سازی کمک می کند،افزود: شیر یکی از بهترین منابع تغذیه ای برای بدن انسان است که به خاطر ویتامین A باعث حفظ سلامت پوست و موها می شود و دارای کلسیم، فسفر و ویتامین D است که برای رشد و حفظ استخوان و سلامت دندان ها بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف روزانه شیر منجر به کاهش وزن می شود

مصرف روزانه شیر منجر به کاهش وزن می شود