مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 23:252023-06-13بين الملل

تلاش غرب در کنار گذاشتن ایران و روسیه از مسیر های ترانزیتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سه اجلاس سران «چین - آسیای مرکزی» در شیان، «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» در سطح نخست وزیران در «آلماتی» و کشور های گروه 7 - در هیروشیما برگزار شد که در آن روسای این گروه ها موافقت کردند با کشور های آسیای مرکزی برای .

- کارشناس مسائل سیاسی منطقه با اشاره به نشست اخیر سران کشور های آسیای مرکزی با کشور های اروپایی عنوان کرد: غرب به دنبال کنار گذاشتن روسیه و ایران از کریدور های ترانزیتی در امتداد خط شرق به غرب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سه اجلاس سران چین - آسیای مرکزی در شیان، اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی در سطح نخست وزیران در آلماتی و کشور های گروه 7 - در هیروشیما برگزار شد که در آن روسای این گروه ها موافقت کردند با کشور های آسیای مرکزی برای حل چالش های منطقه ای همکاری کنند، این گونه نشست ها نشان می دهد که کشور های آسیای مرکزی در حال عمل گرایی در سیاست خارجی خود هستند.

در همین زمینه حلیمه یعقوب رییس جمهور سنگاپور در تاریخ 22 می طی اولین سفر خود به آسیای مرکزی، به قزاقستان سفر کرد.

وی انتخاب خود را با این واقعیت توضیح داد که این کشور رهبر منطقه آسیای مرکزی است و تقویت روابط با آن تأثیر مثبتی بر همکاری در کل منطقه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش غرب در کنار گذاشتن ایران و روسیه از مسیر های ترانزیتی

تلاش غرب در کنار گذاشتن ایران و روسیه از مسیر های ترانزیتی