مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-18سياسي

امیر خلبان حسین یزدان شناس به یاران شهیدش پیوست


امیر خلبان حسین یزدان شناس از تاپ گان های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر پس از سال ها جانبازی و جراحت های حاصل از دفاع مقدس درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر جانباز خلبان حسین یزدان شناس از تاپ گان های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر پس از سال ها جانبازی و جراحت های حاصل از دفاع مقدس درگذشت.

وی که از تاپ گان های هواپیمای F-5 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، سال 1324 در تهران چشم به جهان گشود و سال 1346 وارد نیروی هوایی شد.

امیر یزدان شناس جزو خلبانانی است که برای آموزش به پاکستان اعزام شدند و با بازگشت به ایران یزدان شناس برای پرواز با شکاری اف پنج انتخاب شد.

امیر یزدان شناس با وجود این که در مقطع شروع جنگ، معاون عملیات پایگاه چهارم شکاری دزفول بود، اقدام به انجام پروازهای جنگی می کرد و نشان تاپ گان گرفت.

یزدان شناس آبان ماه سال 1359 در یک پرواز جنگی ناچار به خروج اضطراری از هواپیما شد و به همین دلیل ستون فقرات و نخاعش آسیب جدی دید.

به همین دلیل؛ از طرف نیروی هوایی برای درمان به انگلستان اعزام شد.

پس از انجام عمل جراحی و درمان، به یزدان شناس گفته شد باید از رده پروازی خارج شود و حتی از رانندگی با خودرو اجتناب کند چون نخاعش بسیار آسیب پذیر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیر خلبان حسین یزدان شناس به یاران شهیدش پیوست

امیر خلبان حسین یزدان شناس به یاران شهیدش پیوست