مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:062023-05-30سياسي

شب روشن میدان خراسان/ انگار تهران، مشهد شده باشد


طعم نمک گیر روضه و هیأت را چشیده ایم، اما چشیدن طعم شادی برای اهل بیت (ع) هم حال و هوایی دارد؛ آن هم در یک گردهمایی ده ها هزار نفره.

انگار میدان خراسان تهران یک تکه از مشهد شده باشد! - طعم نمک گیر روضه و هیأت را چشیده ایم، اما چشیدن طعم شادی برای اهل بیت (ع) هم حال و هوایی دارد؛ آن هم در یک گردهمایی ده ها هزار نفره.

انگار میدان خراسان تهران یک تکه از مشهد شده باشد! خبرگزاری مهر ؛ گروه مجله – جواد شیخ الاسلامی: هنوز که هنوز است، تصویر رفتن به هیأت در آغوش پدر و مادر یکی از شیرین ترین خاطرات ما از دوران کودکی و مراسم های مذهبی است.

در عالم بچگی روی دوش بابا و در آغوش مادر به هیأت می رفتیم و وسط روضه، با اشک های مادر بر روضه اباعبدالله (ع) آرام آرام قد می کشیدیم.

به قول محمد سهرابی: مادر به اشکِ روضه مرا داده است شیر؛ در شیرم آب کرده، ولی سود با من است! شبی به عظمت عاشورا اما از جنس شادی برای نسل ما و نسل های پیش تر از ما، اصلی ترین راه آشنایی با اهل بیت (ع) همین مراسم های عزاداری در محرم و شب های قدر و فاطمیه و… بود.

گرچه همین مراسمات مذهبی به کام زندگی هایمان شیرین بود اما کمتر به یاد داریم که در ولادت بزرگان دین به اجتماعات مذهبی رفته باشیم و با همراهی هزاران نفر دیگر، در ایام شادی اهل بیت (ع) شادی کرده باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب روشن میدان خراسان/ انگار تهران، مشهد شده باشد

شب روشن میدان خراسان/ انگار تهران، مشهد شده باشد